Dijitalleşmeyle birlikte işlerin büyük oranda yapay zeka tarafından yapılacağını düşündüğümüz bugünlerde, insani yetkinliklerin ve değerlerin ön plana çıkacağı strateji trendlerinde; kendini hedefleri doğrultusunda yetiştirmiş bireyleri firmalar bünyelerine katmak için artık daha fazla çalışmaktadırlar.

Bu süre zarfında yeni nesil, daha özgün bir şekilde ifade edeceği ve kendine yatırım yapma fırsatını yakalayacağı firmalara yönelmektedir. Firmalarda bu doğrultuda firma içerisinde çalışma deneyimini çalışanlardan çektiği videolarla, onların aktardığı yorumlarla, ya da firmanın çalışana verdiği yan haklar vb. kolajlayıp video olarak yayınlamaktadır.

Firmalar İşveren Markası oluşturmak maksatlı “Çalışılabilecek En İyi Yer Olma” motto ‘suyla hareket yansıttıkları bu videolarla adaylara kendilerini anlatırken aslında markasına doğrudan yatırım yapmış olmaktadır. Artık çalışanlara verilen değerin; marka çalışmalarının çıkış noktası olarak evrildiğini söyleyebilirim.

Hem fikir olduğumuz bir konu var ki; işverenlerin belirledikleri hedef kitlesine nasıl ve ne şekilde ulaşması gerektiği konusunda çalışmalar yapması gerekmektedir. İnsanların haber aldıkları kaynaklarının ön sırasında artık youtube geldiği için youtube’un istatistiki verilerinin sizi direk ilgilendiren bir bölümünü paylaşmak isterim.

Rakamların bu denli büyük olması ise YouTube’u hem alternatif ve güçlü bir medya organı hem de iyi bir reklam alanı olarak ön plana çıkarıyor.

İşletmelerin %62 si youtube kullanıyor, Küçük işletmelerin %9 u, 35+ 55+ yaş grupları en hızlı büyüyen youtube demografisi olarak görünüyor. Yetişkinlerin %75’i eğiticiler veya güncel etkinlikler yerine Youtube’a başvuruyor.

Y kuşağının tercihi televizyon yerine youtube, kullanıcıların %51’i siteyi günlük olarak ziyaret ediyor

18-34 yaş gurubu %37’si aşırı yüksek oranlarda izliyor. İzlenme süresinin % 70’i mobil cihazlardan geliyor. Küresel internet nüfusunun %95’i Youtube izliyor.

Şirketlerin reklam vermek yerine influencerlarla çalışma nedeni de bundan kaynaklanıyor.

  • Çünkü; takipçiler, firmayla ya da markayla ilgilenenler, etkileyicilik ve güvenilirlik arıyorlar.
  • Markanızın daha samimi algılanmasını sağlıyorlar.
  • Takipçi satın almadıkları için etkileşimleri daha fazla oranlara ulaşabiliyor.
  • Hem bu yöntem markalardan yüksek ücretli reklam vermelerini gerektirmiyor.

Şirketinizde çalışan bir influencer var mı! Tabi şirketler tarafında şöyle de bir çekince var; “sosyal medya ile ilgilenmekten işine odaklanır mı!” Şunu söylemek isterim ki: Fırsattan yararlanmak; onu değerlendirebilmenizle doğru orantılı! Unutulmamalıdır ki: Çağı yakalamak ve çalışanlarınızın dilinden konuşmanın yollarını bulmak, başarı için kaçınılmaz bir yol haline geldi.

Bu sonuçları düşündüğümüzde youtube’un markalar tarafından daha etkin kullanılabilmesi için verileri incelemeye devam edelim.

Toplam Aylık Aktif Youtube kullanıcı Sayısı: 2 milyar, geçen sene 1.8 milyardı

Günlük Aktif Youtube kullanıcı Sayısı: 30 milyon

Youtube TV için Para Ödeyen Aboneler: 300.000

Paylaşılan video sayısı:5+ milyar

Bugüne kadar paylaşılan içerik yaratan kullanıcı sayısı: 50 milyon

Ortalama görüntüleme oturumu: 40 dakika, 50% yıllık artış göstermektedir.

Günlük izlenen video sayısı:5 milyar

Günlük mobil Youtube görüntülenme sayısı:1 milyar

Dakikada yüklenen video sayıısı:500 saat

(İstatistikler ref: https://www.omnicoreagency.com/youtube-statistics/ ) (09.04.2019 tarihindeki son güncellenen bilgiler)

Aldı mı sizi de bir sosyal medya stratejisi yaratma isteği!..